
Organizacijos, dirbančios suaugusiųjų skaitmeninio raštingumo srityje, nuolat susiduria su iššūkiu, kaip mokyti vyresnio amžiaus žmones skaitmeninių įgūdžių, kai technologijos kinta kiekvieną dieną ir parengtų mokymų turinį privaloma nuolat atnaujinti bei keisti.
Šiuo metu asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ įgyvendina dviejų metų trukmės tarptautinį projektą „DigiLoop: skaitmeninio raštingumo įgūdžiai senjorams“. VIPT asociacijos atstovai kartu su lektorių komanda gegužės pradžioje dalyvavo skaitmeninio raštingumo fasilitatorių mokymų veikloje Lodzės mieste, Lenkijoje. Trijų dienų susitikimo metu buvo mokomasi taikyti geragogikos metodą skaitmeninių įgūdžių ugdymo procese. Šis metodas remiasi vyresnio amžiaus žmonių noru ir motyvacija įsitraukti į mokymosi procesą, kuriame jie skatinami mokytis vieni iš kitų ir veikti savarankiškai. Mokymasis neturėtų baigtis po mokymų sesijos, o tęstis, ypač technologijų srityje. Galiausiai, geragogikos tikslas skaitmeniniame kontekste yra ne tik išmokyti konkrečių įgūdžių, bet ir ugdyti prisitaikymo bei savarankiškumo mąstymą.
Susitikimo metu taip pat buvo aptartas ir šiuo metu kuriamas skaitmeninio mokymo turinys apimantis temas nuo naršymo internete iki dirbtinio intelekto pagrindų mokymo. Daug dėmesio skirta šiuolaikiniam lektoriaus vaidmeniui, kuris per keletą pastarųjų dešimtmečių transformavosi ir vis dar keičiasi nuo lektoriaus iki konsultanto, mediatoriaus padedančio suaugusiems atrasti galimus mokymosi kelius, prisitaikyti prie dalyvių poreikių bei lūkesčių.
Mokymų medžiaga bus baigta kurti šį rudenį ir vyresnio amžiaus žmonės bus kviečiami dalyvauti organizuojamuose nemokamuose mokymuose.
Projektas finansuojamas Erasmus partnerysčių programos suaugusiųjų srityje.


