Asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ (VIPT) kartu su Kupiškio, Jonavos, Tauragės, Raseinių, Ukmergės, Šakių rajono savivaldybių viešosiomis bibliotekomis nuo 2018 m. vasario mėn. 2 d. iki 2018 m. gruodžio mėn.15 d. įgyvendinimo kvalifikacijos kėlimo projektą Mokymai TAU: tobulėk, auk, ugdyk. Projektą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Projekto tikslas buvo didinti bibliotekininkų kvalifikaciją kompiuterinių bei mobiliųjų technologijų taikymo srityje bei inovatyvių metodų adaptavimo suaugusiųjų IKT mokyme, siekiant prisidėti prie informacinės visuomenės bei informacinės kultūros ugdymo Lietuvoje.
Pagrindiniai projekto uždaviniai buvo šie:
a) Suorganizuoti šešis vieną mėnesį trunkančius mokymus 120 bibliotekininkų;
b) Suteikti žinių ir gebėjimų, taikyti įvairius suaugusiųjų neformaliojo švietimo metodus, ugdant skaitmeninius vartotojų įgūdžius;
c) pagerinti IKT paslaugų kokybę suaugusiųjų skaitmeninių įgūdžių ugdyme per mobiliųjų technologijų t.y. planšetinių kompiuterių ir naujų mokymo metodų taikymą.
Visi iškelti uždaviniai buvo sėkmingai įgyvendinti. Mokymų metu buvo apmokyti 122 bibliotekininkai iš Kupiškio, Ukmergės, Jonavos, Tauragės, Šakių, Raseinių viešųjų bibliotekų. Didžiąją dalį mokymo dalyvių t.y. 80% sudarė bibliotekininkai iš kaimiškųjų bibliotekų filialų.
Mokymai vyko tiesioginiu ir savarankišku mokymosi būdu su nuotolinėmis konsultacijomis. Tiesioginiai mokymai su lektoriumi truko 2 dienas. Vėliau kiekvienam bibliotekininkui buvo skiriamas planšetinis kompiuteris visam mokymosi laikui (t.y. vienam mėnesiui), buvo suteikiama dalomoji medžiaga bei praktinės užduotys, kurias bibliotekininkas turėjo atlikti savarankiško mokymosi metu. Savarankiško mokymosi metu bibliotekininkai naudojo VIPT asociacijos tarptautinio projekto metu parengtą mokomąją medžiagą (https://www.edueca.com/lt/edu/desktop/?filter=senjorai+ir+skaitmenin%C4%97s+technologijos)
Vėliau bibliotekininkai savo įgytas žinias perteikė suaugusiems bibliotekų lankytojams. Kiekvienas bibliotekininkas supažindino su mobiliosiomis technologijomis vidutiniškai 2-3 bibliotekos lankytojus. Iš viso apie 400 vartotojų.
Po mokymų buvo atlikta apklausa, kuri parodė, jog organizuoti mokymai buvo įdomūs ir naudingi. Didelė dalis bibliotekininkų išmoko naudotis planšete arba pasikartojo bei įtvirtino jau turimas skaitmenines žinias. Iš dėstytojų pasimokė aiškaus medžiagos dėstymo, gavo naudingų patarimų, kaip mokyti lankytojus naudotis planšete t.y. nuo ko pradėti, ko pradžioje neaiškinti, kad „neišgąsdinti“ ir kokiu būdu įtraukti vyresnio amžiaus žmogų į technologijų pasaulį.
Džiaugiamės, jog šis projektas prisidėjo prie visuomenės informacinės kultūros bei informacinio išprusimo ugdymo. Mokėjimas tvarkingai, pagrįstai naudotis technologijomis ugdo visuomenės bendravimo, saviraiškos, kūrybiškumo gebėjimus bei leidžia saugiai jaustis šiame šiuolaikiškame pasaulyje.