Informatinio mąstymo įkvėpėjai


Šiandien plačiai kalbama apie informacinių technologijų specialistų, informatikos inžinierių gebančių kurti inovatyvias, modernias kompiuterių programas trūkumą. Remiantis Infobalt duomenimis skelbtais 2017 m. Lietuvoje veikiančios informacinių ir ryšių technologijų (IRT) įmonės jau šiandien galėtų įdarbinti daugiau nei 3 tūkst. IRT specialistų, o per artimiausius trejus metus reikės dar papildomai 8 tūkstančių.

Sparčiai augant IT specialistų poreikiui įvairios formaliojo, neformaliojo švietimo įstaigos, aukštosios bei profesinės mokyklos, verslo įmonės ieško būdų, kurie didintų IT specialistų skaičių Lietuvoje. Viena iš plačiai aptarinėjamų problemos sprendimo priemonių yra skatinti vaikų susidomėjimą IT sritimi pradinio ir vidurinio ugdymo švietimo įstaigose.

Asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ prisideda prie vaikų susidomėjimo informacinėmis technologijomis stiprinimo bei jų inžinerinio, informatinio, loginio mąstymo įgūdžių lavinimo per įvairias įgyvendinamas veiklas. Asociacija organizuoja vasaros ir (ne)vasaros IT stovyklas, mokymus informacinių technologijų mokytojams, kuria IT žinių lavinimo programas, dalyvauja neformaliojo vaikų švietimo iš mokinio krepšelio veikloje bei bendradarbiauja su įvairiomis mokyklomis ir universitetais.
Jau antri metai iš eilės Asociacija įgyvendina Google Educator Grants programos finansuojamą projektą „Informatinio mąstymo įkvėpėjai”, kurio tikslas – skatinti informatinį mąstymą tarp informacinių technologijų mokytojų ir mokinių.
Projekte pasirinkta algoritmavimo ir programavimo sritis neatsitiktinai. Šiandien beveik kiekvienas 10 – 15 m. vaikas naudojasi išmaniuoju telefonu bei pačiomis įvairiausiomis mobiliosiomis programėlėmis. Todėl pasiūlymas vaikams kurti mobiliąsias programėles atrodo patrauklus ir įdomus būdas juos mokyti programavimo. Be to, per mokymą kurti mobiliąsias aplikacijas yra ugdomi vaikų gebėjimai, ne tik kaip užrašyti algoritmą, komandas ir jų vykdymą, veiksmus, bet ir mokomi spręsti problemas, lavinti kūrybiškumą bei dirbti komandoje.

Šiais metai gegužės mėnesį vyko pirmojo projekto etapo baigiamasis renginys nuo hakatono, žaidimų kūrimo, virtualios realybės išbandymo iki geriausių mobiliųjų aplikacijų kūrėjų apdovanojimų. Mobiliųjų programėlių konkurso rezultatai teigiamai nustebino ne tik projekto vykdytojus, bet ir jų vertintojus, Kauno technologijos universiteto lektorius, Tomą Blažauską ir Andrių Paulauską. Iš viso konkursui buvo gautos 15 programėlių iš skirtingų Lietuvos mokyklų. Pirmosios vietos nugalėtoja Aistė Tamašauskaitė iš Trakų r. Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos sukūrė mobiliąją programėlę su App Inventor programa savo broliui. Programėlė „Žaidžiu ir mokausi“ yra skirta 1,5 – 4 metų vaikams. Ją naudodamas su tėvų pagalba, vaikas gali pramokti spalvas, figūras, skaičius ir lavinti savo kūrybinius įgūdžius. Antrosios vietos nugalėtojas Ignas Budreika iš Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos su Android Studio programa sukūrė aplikaciją „Fineks”, kurios pagalba galima patogiai ir lengvai stebėti savo finansus išmaniajame telefone.

Tęsiant projekto įgyvendinimą šiais metais bus parengta nauja programa kaip mokyti vaikus programuoti naudojant App Inventor įrankiu, o kitų metų pradžioje vyks informacinių technologijų mokytojų mokymai. Registracija į mokymus prasidės šių metų lapkričio mėn. #GrowWithGoogle, #CSEdu