Kompiuterinio mąstymo įgūdžių lavinimas


Išmanieji įrenginiai ir telefonai tapo mūsų visuomenės, ypač jaunimo, kasdieniniu dalyku, o jų besiplečiančios pritaikymo sritys ir panaudojimo galimybės verčia tobulinti skaitmeninius įgūdžius. Skaičiuojama, kad Lietuvoje 2017 m. II ketvirtį veikė daugiau nei 4,2 mln. SIM kortelių, o išmanusis telefonas jau tapo viena pagrindinių šalies gyventojų priemonių naudotis internetu: net 46 proc. gyventojų išmanųjį telefoną naudoja prisijungimui prie interneto, ir jame vidutiniškai praleidžia 54 minutes per dieną. Atsižvelgiant į pasaulines tendencijas, išmaniųjų įrenginių ir ypač telefonų naudojimas, o kartu ir jų aplikacijų pritaikymas versle, kasdieninėje veikloje ar moksle tik didės. Todėl gyventojų skaitmeninės žinios, kompiuterinio mąstymo įgūdžiai taip pat turi augti ir stiprėti.
Siekiant ugdyti ir gerinti kompetencijas dirbant su išmaniaisiais įrenginiais bei lavinti kompiuterinio mąstymo įgūdžius, VIPT asociacija įgyvendina projektą „Kompiuterinio mąstymo įkvėpėjai”, kurį finansuoja pasaulinių technologijų organizacija GOOGLE.
Šis projektas skirtas ugdyti moksleivių kompiuterinio mąstymo įgūdžius per mobiliųjų aplikacijų kūrimą. Projektas orientuotas į informacinių technologijų mokytojus, kurie projekto metu mokosi kurti mobiliąsias aplikacijas su Android Studio programavimo aplinka. Vėliau mokytojai įgytas žinias pritaikys dirbdami su 8-12 klasių mokiniais.
Projektas sukurtas, remiantis pasauline praktika, kuri rodo, kad šiuolaikiniai vaikai išmaniaisiais telefonais pradeda naudotis nuo mažų dienų. Atsižvelgdamos į šias tendencijas, išsivysčiusios šalys siūlo įvairias programavimo pamokas ir būrelius net pradinukams. Tokių užsiėmimų ar pamokų metu „žaismingai“ skatinamas vaikų susidomėjimas IT mokslais, programavimu, siekiama ugdyti kūrybiškumą, problemų sprendimo ir kompiuterinio mąstymo įgūdžius.
Lietuvoje išmaniųjų aplikacijų pritaikymas mokymui tiek formaliajame, tiek neformaliajame ugdyme yra iššūkis. Susiduriama su įvairaus pobūdžio problemomis: technologinis atsilikimas, informacinių technologijų mokytojų žinių ir kompetencijų trūkumas, mokymo priemonių ir metodikų nebuvimas, kartais net ir tiesioginės vadovybės paramos stoka. Todėl projektas „Kompiuterinio mąstymo įkvėpėjai” iš dalies siekia prisidėti prie minėtųjų problemų sprendimo.
Projektą sudaro 5 mokymų ciklai, kurių metu 100 informacinių technologijų mokytojų iš visos Lietuvos dalyvauja 35 akademinių valandų tiesioginiuose mokymuose Kauno technologijos universitete. Mokymai prasidėjo šių metų spalio mėnesį ir tęsis iki kitų metų vasario mėnesio. Nijolės Bružaitės, Šiaulių m. Romuvos gimnazijos informacinių technologijų mokytojos nuomone, mokymai labai naudingi. „Mobiliųjų aplikacijų kūrimo tema šiandien itin aktuali ir džiaugiuosi dalyvaudama šiuose mokymuose. Programavimas sudėtinga tema, reikia daug laiko ir pastangų norint išmokti kurti mobiliąsias aplikacijas”. Miroslava Azulevičienė, Trakų r. Lentvario gimnazijos informacinių technologijų mokytoja teigia, jos įgijus mobiliųjų aplikacijų kūrimui reikalingų žinių, galima rasti įvairių būdų ir priemonių, kaip vaikus supažindinti su šia tema. Tereikia kūrybiškai pamąstyti.